Innoveren met Design Thinking.

Leer in vier avonden hoe je jouw organisatie kan voorbereiden op de toekomst.

Lees meer

Waarom Design Thinking?


Wil jij producten en diensten ontwikkelen die echt aansluiten op de behoeftes van je klanten? Wil je leren hoe je jouw organisatie hierin mee kunt nemen? In deze editie van Six Fingers College leer je in een reeks van vier cursusavonden de ins en outs van design thinking.

Aan de hand van de principes van Design Thinking, waarbij de mens centraal staat, leer je anders naar je markt en gebruikers kijken, onderscheidende ideeën bedenken, experimenten opzetten en uitvoeren om uiteindelijk innovatie te kunnen realiseren.

Tijdens de workshops maak je op een actieve manier kennis met de Design Thinking, op unieke Six Fingers werkwijze. Door aan de slag te gaan met een probleem uit je eigen organisatie, leer je methoden en theorieën van Design Thinking begrijpen en toepassen. Learning-by-doing noemen we dat!

In de workshops werk je samen met deelnemers uit verschillende sectoren. Zo leer niet alleen van ons, maar ook van elkaar.

Na deze cursus…

  1. Kijk jij als een Design Thinker naar de wereld om je heen.
  2. Weet jij hoe je klanten centraal zet in innovatieprocessen.
  3. Weet je hoe je pijnen kunt ontdekken bij klanten.
  4. Ken je methodes om onderscheidende oplossingen te ontwikkelen.
  5. Weet je hoe je innovatie kunt realiseren binnen jouw organisatie.

Voor wie is deze cursus?


Ben jij een marketeer, innovatiemanager of new business developer, die op een praktische manier wil ontdekken hoe design thinking werkt en hoe het je kan helpen met innoveren? En ben je benieuwd naar hoe jij Design Thinking kan inzetten binnen jouw organisatie?


Bekijk hier de video testimonial van Michael.

In het kort


4-daagse avondcursus over Design Thinking.

Wanneer?

10, 17, 24 & 31 januari
2018
Aanvang 18:30
Einde 21:30

Waar?

Eindhoven, SX

Kosten?

€1385,- excl. BTW

Aanmelden voor de Masterclass - Innoveren met Design Thinking.

*Verplicht veld

Wat ga je leren?


What is

10 januari

Deze avond leer je anders naar je markt kijken en kansen te spotten.

Hoe krijg je inzicht in het gedrag van je klanten? Hoe weet je wat hen drijft? Hoe achterhaal je hun pijnen en behoeftes? Hoe ontdek je kansen die tot nu toe voor u verborgen bleven?

What if

17 januari

Vandaag leer je hoe je creativiteit stimuleert aan de hand van diverse werkvormen die je daarna zelf kunt toepassen. Ook krijg je inzicht in hoe je gericht kunt leren van andere sectoren.

Als je de pijnen kent van je klanten, hoe creëer je voor hen dan oplossingen die zorgen voor onderscheidende vermogen?

What wows

24 januari

Op de derde avond leer je experimenten opzetten en hoe daar zoveel mogelijk van te leren.

Hoe breng je ideeën zo snel mogelijk tot leven? Hoe zet je experimenten op om zo al doende ook een business model te ontwikkelen?

What works

31 januari

Na deze avond weet je hoe Design Thinking in te zetten binnen je organisatie en is succesvol innoveren de volgende stap.

Hoe zorg je er voor dat innovatie van de grond komt? Hoe organiseer je dit? En hoe blijf je continue inzichten vergaren om de stap van vernieuwen naar verbeteren te zetten?

*Wijzigen aan programma onder voorbehoud.

Wij zijn Six Fingers.


Six Fingers is een innovatiebureau gevestigd in Eindhoven. Wij dagen onze klanten uit om onafhankelijk te denken en te leren van bedrijven in andere sectoren. Wij zijn actief in veel verschillende sectoren omdat we geloven in branchevreemd denken, zou blijven we zelf ook onafhankelijk en daarmee scherp. Samen met onze klanten gaan we op zoek naar nieuwe uitzichten en leveren we ontwerpen voor de toekomst. Op deze manier ondersteunen we onze klanten met het vinden en realiseren van vernieuwing.

Al sinds onze oprichting - zo’n 11 jaar geleden - is vernieuwen de essentie van onze organisatie. Wij weten wat er allemaal voor nodig is om als persoon en als bedrijf te innoveren om zo tot onderscheidend vermogen te komen. Die kennis en ervaring willen we met je delen. Methodes die onderdeel geworden zijn van onze manier van werken zijn onder andere gebruikersonderzoek, trendonderzoek en Branchmarking.