Terug naar het overzicht

Trends
Inzicht in de toekomst

Wat drijft mensen? Hoe raak je ze en wat is op dit moment kansrijk of belangrijk? Ons trendonderzoek focust zich op het bestuderen van ontwikkelingen in de maatschappij en het analyseren van opkomende en veranderende waarden en behoeften van mensen.

Trendonderzoek helpt om veranderingen in de samenleving (en dus de toekomst) te duiden. Zo breng je veranderende behoeften naar voren. En wordt je je bewust van grote bewegingen in mentaliteit, visie en gedrag van (groepen) mensen.

Continu

1 Wij zijn continu bezig met de buitenwereld. Wat wij zien slaan wij op in onze eigen database waarna we analyseren wat de impact hiervan kan zijn op mens en maatschappij. Onze aanpak is sterk gestructureerd, zodat wij geen ontwikkeling missen. De afgelopen jaren zijn door ons trendboeken ontwikkeld voor klanten in zeer diverse sectoren. En hebben we gewerkt met bedrijven als Albert Heijn, DELA en ABN-Amro.

Scenario's

2 Door te weten welke trends impact hebben op jouw business kun je scenario’s ontwikkelen. Hierdoor ben je voorbereid op de veranderende wereld. En krijg je inzicht in de factoren die je markt zeker of mogelijk gaan beïnvloeden. Zo krijg je inzicht in de lange en korte termijn behoeften van mensen en organisaties. Welke de basis vormen voor innovatieve concepten en strategieën.

Inspiratie

3 Wij geven veel presentaties en workshops binnen bedrijven om zo de buienwereld binnen te brengen. Een belangrijk doel voor onze klanten is vaak bewustwording en inspiratie bieden aan teams. Om zo de focus te leggen op van buiten naar binnen denken en handelen.

Case study

Nieuwsgierig geworden?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten.