Terug naar het overzicht

Proposities
Product-market fit verkrijgen

Hoe sluit ik mijn services aan op de markt? Welke productattributen spreken het meest aan bij mijn klanten? Hoe maak ik mijn merk onweerstaanbaar? Hoe kom ik van de prijsdruk af?

Wij werken via een eigen aanpak, die garandeert dat er een vernieuwend perspectief ontstaat. En ontstaan een propositie of positionering die aansluit bij de markt én onderscheidend is. Zo wordt klanten duidelijk waarom ze voor je moeten kiezen én geeft het een duidelijke sturing aan de interne organisatie.

Positionering en propositie vraagstukken beantwoorden wij voor bedrijven in tal van sectoren.

Pijnen

1 Als er geen pijn is waarop je ontwikkeld, kan een idee nooit een oplossing worden. Painstorming is extreem belangrijk. Alleen door inzicht te krijgen in de pijnen (emoties) die klanten voelen, kun je gericht de positionering of propositie ontwikkelen. Zo stel je de uiteindelijke gebruiker centraal on het ontwerpproces. En ontwikkel je vanuit het oogpunt van je klanten, niet vanuit jezelf. Outside in denken en handelen is continue ons uitgangspunt.

Branchmarking

2 Leren van anderen is belangrijk, want waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? Onze eigen database staat vol bedrijven met unieke proposities en positionering. Slim en gericht leren van voorlopers in andere sectoren zorgt voor kristalheldere inzichten waarmee we de juiste positionering of propositie kunnen ontwikkelen.

Doen

3 Uiteindelijk kun je iedere positionering en propositie testen. Door op kleine schaal via prototyping reacties op te roepen en mensen te laten reageren op datgene wat je gecreëerd hebt. Zo ontwikkel je iteratief en weet je of de gemaakte aannames daadwerkelijk kloppen.

Case study

INTERPOLIS

Uitgaan van belonen in plaats van straffen. En wat ‘niet kan’ toch doen. Hoe kan je marktaandeel in een prijsvechtersmarkt laten stijgen zonder je prijs te verlagen?

Nieuwsgierig geworden?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten.