Terug naar het overzicht

Incubator
Concepten vormgeven

Het zoeken van vernieuwing. Dit doen we in een incubator: de broedplaats van nieuwe ideeën die toekomstig verdienvermogen van het bedrijf vormen.

Er wordt gestart met onderzoek naar de huidige situatie waarbij de klant/gebruiker centraal staat. Door hier de pijnen en kritische aannames uit te destilleren creëren we nieuwe inzichten. Zij vormen het speelveld waarop we ons gaan concentreren. Vervolgens gaan we niet direct oplossingen bedenken.

Wij geloven namelijk dat ieder probleem al is opgelost en kijken daarom eerst heel breed naar wat wereldwijd al speelt en bedacht is. Door trends, Blue Ocean denken en Branchmarking in te zetten zorgen we voor een zo breed mogelijke verkenning van de mogelijkheden.

Six Fingers ontwikkelt samen het incubator team op basis van de verkenning nieuwe concepten, die een oplossing zijn voor de gevonden pijnen. Dan komt een volgende belangrijke stap, het maken van keuzes. Welk concept is echt vernieuwend in de markt? Welk concept past naadloos bij de pijnen? En welk concept past bij de competenties van de organisatie? We zetten de zaken constant op scherp en dwingen het Incubator team om keuzes te maken.

Resultaat: Een echt vernieuwend product- of dienstconcept, of een mogelijke start up gereed voor de volgende fase van ontwikkeling: de accelerator.

Denken vanuit de klant/gebruiker

1 Onderzoek zorgt voor een goed onderbouwd begrip van de huidige situatie. Technieken als shadowing en cultural probes worden gebruikt om echt te kijken door de ogen van de gebruiker en ons onder dompelen in zijn belevingswereld.

Zaken op scherp zetten en keuzes maken

2 Six Fingers houdt het incubator team constant de spiegel voor en daagt het team uit om haar dominante logica los te laten. Six Fingers zet de zaken op scherp en zoekt constant naar de pijnen van de gebruiker en de meest kritische aannames.

Buiten de gebaande paden denken

3 De incubator staat los van de lopende business. Een apart incubator project en team wordt opgericht dat de vrijheid krijgt om compleet vernieuwend en buiten de gebaande paden te denken. Hierbij kijken we met het team naar trends en passen we methodes toe, zoals de Blue Ocean methode en Branchmarking, die helpen bij het loslaten van het bestaande en het denken in vernieuwing.

Case study

PAINTR

Door alles los te laten en vanuit nieuwe markten te denken én te doen, ontwikkelen we met Sigma Coatings de nieuwe standaard in de schildersbranche: Sigma paintr.

Nieuwsgierig geworden?

Mooi. Wij zijn namelijk ook nieuwsgierig, naar jou en jouw verhaal. Wij kijken er naar uit je te ontmoeten!